Nagelvård

Jag har alltid varit så dålig på att ta hand om mina naglar och nagelband. Men fick i julklapp en neccessär från depend med en massa nagevårdsprodukter. Så nu ska jag försöka blir bättre på att ta hand om dom!
Började igår och såhär gjorde jag;

Först tog jag bort mitt nagellack med en nagellacksremover utan aceton, olja, färg och parym. (använde med förut, naglarna känns/mår mycket bättre utan aceton, speciellt om man målar naglarna lika ofta som jag)



Efter det lade jag händerna i ett varmt vattenbad några minuter för att mjuka upp nagelbanden.

Sen hade jag på nagel- och nagelbandsrengöring och lät det verka i ca 5min.

Och när det verkar klart rengjorde jag naglarna med en nagelborste och sendan sköljde jag av dom.


Sen la jag på Myrraolja på naglarna, nagelbanden och under nageltoppen och masserade in i någon minut.


Efter det applicerade jag nagelbandscreme på nagelbanden och masserade in det.


Till sist avslutade jag med en handkräm!


Naglarna känns och ser fina ut fortfarande nu dagen efter. Ska fortsätta med myrraoljan och cremen till jag ser ett fullgot resultat (vilket kan ta 1-4 veckor) men med mitt tålamod blir det nog bara veckan ut ;)

Mina naglar ser just nu ut såhär


Trots att jag slutat bita på naglarna så biter/pillar jag fortfarande ständigt på sidorna. Det är inte så snyggt och jag gör mitt bäta för att sluta.

Ibland så går mina naglar av, av olik anledningar.. Då brukar jag sätta på en lösnagel om jag ska måla dom så det ser bättre ut. Dock inte mer än en vecka i taget. Som tur är så växer dom oftast ut igen ganska snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0